ZRÓWNANIE Z FILMOWYMI OBIEKTAMI

Człowiek jak gdyby zostaje tu zrównany z innymi fil­mowanymi obiektami. Znaczenie zaś może się tutaj rozkładać równomiernie ,na wszystkie obiekty bądź też koncentrować się nie w lu­dziach, ale w przedmiotach. Przykładowo w filmie Przyjazd pociągu (reż. Augustę i Louis Lumiere, 1895) podstawowym nosicielem zna­czeń i — jeśli można tak powiedzieć — główną postacią jest pociąg. Ludzie migają w kadrze, pełniąc rolę tła wydarzenia, co związane jest z dwiema okolicznościami: z ruchem rzeczy oraz z ich autentycznością; rzeczom właśnie przypisu­je się tu tę samą realność, co ludziom.Z kolei w teatrze postacie ludzkie ,i otaczają­cy je świat: dekoracje, rekwizyty stanowią dwa poziomy komunikatu o zasadniczo odmiennym stopniu umowności i o różnym ładunku znacze­niowym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)