ZNACZENIE OSOBOWOŚCI AKTORA
A więc tak różne filmy, jak Towarzysze broni (reż. Jean Renoir, 1937), Ludzie za mgłą (reż. Marcel Carne, 1938) i Brzask (reż. Marcel Carne, 1939) okazały się dla widzów, ale również dla historyków’ kina francuskiego, powiązane ze sobą przede wszystkim dzięki temu, że główne role kreuje w nich Jean Gąbin, oraz dzięki mitowi surowym ii czułym, mężnym i prześladowanym przez los bohaterze, którego on stwarzał który nie był postacią z jakiejś taśmy filmowej, lecz faktem kulturowym z życia przedwojennej Francji. Jakkolwiek wielkie bywa znaczenie osobowości aktora w teatrze, to nie powoduje ona aż takiego scalenia różnych spektakli. Oczywiście tylko produkcja masowa kina komercjalnego ogniskuje się wokół kolejnego mitu kolejnej „gwiazdy”.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: