ZNACZENIE OSOBOWOŚCI AKTORA

A więc tak różne filmy, jak Towarzysze broni (reż. Jean Renoir, 1937), Ludzie za mgłą (reż. Marcel Carne, 1938) i Brzask (reż. Marcel Carne, 1939)  okazały się dla widzów, ale również dla histo­ryków’ kina francuskiego, powiązane ze sobą przede wszystkim dzięki temu, że główne role kreuje w nich Jean Gąbin, oraz dzięki mitowi surowym ii czułym, mężnym i prześladowa­nym przez los bohaterze, którego on stwarzał który nie był postacią z jakiejś taśmy filmo­wej, lecz faktem kulturowym z życia przedwo­jennej Francji. Jakkolwiek wielkie bywa zna­czenie osobowości aktora w teatrze, to nie po­woduje ona aż takiego scalenia różnych spek­takli. Oczywiście tylko produkcja masowa kina komercjalnego ogniskuje się wokół kolejnego mitu kolejnej „gwiazdy”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)