WYRWANA Z KONTEKSTU POSTAĆ

Wyrwana z kontekstu postać kobiety jest peł­na niepokoju, a przyczyna trwogi jest niejasna; kobieta odwróciła się od mężczyzny — na kogo więc patrzy? Myśmy na własne oczy widzieli kontekst, z którego wynikały, jak by się wyda­wało przekonywające odpowiedzi na te wszyst­kie pytania. Ale oto fotograf na naszych oczach zaczyna rekonstruować otoczenie kobiety — po­większa rozmaite części kadru i rozplanowuje je wokół kobiecej postaci. Powstaje przy tym, rzecz jasna, inny kontekst. Moglibyśmy po­wiedzieć, że operacja, której on dokonuje, nie- jest poprawna, ponieważ charakter przyrządu stwarzającego tekst fotograficzny z góry wy­klucza zeń jednego z uczestników sytuacji — samego fotografa. Tymczasem stworzenie takie­go nowego kontekstu nieoczekiwanie ujawnia w postaci kobiety jakieś poprzednio wymyka­jące się nam sensy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)