TYP MASOWEGO FILMOWANIA

I tak na przykład, gdy Rene Clement realizując w 1949 roku Mury Malapagi zaprosił Jeana Gąbin do odegrania roli Francuza zabijającego swoją kochankę, potem ukrywającego się przed pościgiem policji w ładowni okrętu płynącego do Genui i w końcu znajdującego w zniszczo­nych przez wojnę dzielnicach portowych nie­oczekiwane, krótkotrwałe szczęście i_ zgubę — reżyser niewątpliwie starał się świadomie wskrzesić „mit Gabina”, mit tak znaczący dla francuskiego „realizmu poetyckiego w latach trzydziestych. Jednak w tym czasie znany y już widzowi i szybko się rozwijał włoski neorealizm. Typ masowego filmowania, odmienne potraktowanie życia codziennego, przeniesienie akcji do Włoch i zaangażowanie włoskich ak­torów _ wszystko to wprowadziło do filmu zupełnie innego rodzaju mitologię kina.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)