SZABLON

Szablon stanowi organiczny składnik estetyki kina i musi kore­lować nie tylko z szablonem obowiązującym na współczesnej scenie teatralnej, ale też z ma­ską teatru ludowego, antycznego i średniowiecz­nego.Nawet gdybyśmy ominęli system gestów konwencjonalnych i póz w kinie niemym i uwzględnili jedynie film współczesny, zoriento­wany na typ gry aktorskiej wzorowanej na naturalnym zachowaniu człowieka, nie mogli­byśmy nie zauważyć, że indywidualna tkanka gry aktorskiej powstaje na przecięciu wielu różnorodnych systemów strukturalnej organi­zacji znaczeniowej.Przede wszystkim zmitologizowana osobowość aktora okazuje się w filmie nie mniej realna niż jego rola. W teatrze patrząc na Hamleta musimy zapomnieć o aktorze, który kreuje tę postać (pod tym względem zasadniczo odmienną sytuację mamy w operze, gdzie słucha­my śpiewaka w danej roli).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)