RÓŻNE WERSJE ZDARZEŃ

W filmie Alaina Resnaisa Zeszłego roku w Marienbadzie ekranowa akcja odtwarza nie rzeczywistość, lecz treść wypowiedzi bohatera. Ale mówiący nie opowiada, lecz z wysiłkiem uprzytamnia sobie wydarzenia, starając się- przypomnieć i zrozumieć, co takiego rzeczywiś­cie się zdarzyło. Ekran powtarza różne wersje tych zdarzeń, a sama możliwość pokazania w kinie wielu wersji jednego epizodu anuluje bezwzględną modalność rzeczywistości, nieod­łączną — jakby się zdawało — od obrazu wi­zualnego. W filmie Rękopis znaleziony w Sarogossie (reż. W. Has, 1965) reżyser prowadzi nar­rację w postaci mowy pozornie zależnej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)