PRZECIWSTAWIENIE SIĘ KINEMATOGRAFII

W ten sposób tłum – czy Antonioni pojawienie się sztuki faktu, ktora zdecydowanie przeciwstawia się w kinema­tografii ostatnich dwudziestu lat sztuce idei. Ale świat oparty na bezwzględnym zaufaniu do faktów empirycznych zaczyna się chwiać. Z jednej strony rozmywa go XX-wieczna nauka,z drugiej zaś — nie może już bazować na po­czuciu społecznego dobrobytu, które było pod­stawą psychologiczną epoki pozytywizmu. Nie­przypadkowo życie codzienne ukazano tu nie w czcigodnych formach wiktoriańskiej Anglii, lecz w postaci fantasmagorycznej maskarady: życie codzienne w filmie — to pederaści wyprowa­dzający pieski na spacer, narkomani, ludzie dyskutujący o sztuce oraz dziewczęta kupujące za cenę miłości we troje status modelek w ate­lier fotograficznym. Jest to świat przebierań­ców. Człowiek, który liczył na gołe fakty, zna­lazł się w świecie przywidzeń. Podobnie jak na początku filmu na własne oczy zobaczył boha­ter nie to, co się działo, tak na końcu na własne uszy słyszy coś, co się nie dzieje.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)