POD WZGLĘDEM SEMIOTYCZNYM

Pod względem semiotycznym gra aktora w filmie jest komunikatem zakodowanym na trzech poziomach: 1 — na poziomie reżyser­skim; 2 — na poziomie życiowych zachowań; 3 — na pozornie gry aktorskiej.Na poziomie reżyserskim praca nad kadrem przedstawiającym człowieka jest pod wieloma względami taka sama jak w innych wypadkach tu też stosuje się zbliżenia, ten sam typ montażu lub jakieś inne, znane nam już środki. Jednak dla naszej percepcji gry aktorskiej owe typowe formy języka filmowego stwarzają sytuację szczególną. Znane jest twierdzenie o    wyjątkowej roli mimiki w kinie — to zaled­wie jednostkowy przejaw zdolności do skupie­nia uwagi widza nie na całej postaci aktora, ale na pewnych jej szczegółach: na twarzy, rękach, na detalach stroju.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)