NARRACJA OBRAZU MALARSKIEGO

Narracja obrazu malar­skiego lub rzeźby — to zawsze przełamywanie struktury typowej. W literaturze lub w kinie natomiast rolę taką odgrywa rezygnacja z opo­wiadania. Co do muzyki, to jako czysto syntagmatyczna może ona modelować synchroniczny, niedyskretny obraz świata, jeżeli orientuje się na przedstawienie, opowiadanie zaś — jeżeli imituje strukturę mowy. Tak więc na współczesnej taśmie filmowej występują trzy typy opowiadania naraz: przed­stawiające, werbalne i muzyczne (dźwiękowe). Zachodzące między nimi relacje mogą osiągać bardzo wysoki stopień złożoności. Brak jednej z odmian narracji, jej znacząca nieobecność (na przykład film bez podkładu muzycznego) bynajmniej nie upraszcza konstrukcji znaczeń, lecz jeszcze bardziej ją komplikuje.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)