NA SCENIE OPEROWEJ

Na scenie operowej oglądamy Radamesa, teatr dramatyczny proponuje nam Hamleta lub Orestesa, ale wystarczy przenieść te tematy na ekran, a zobaczymy me tylko egipskiego faraona lub duńskiego księcia, ale i Ameryka­nina, hollywoodzkiego aktora, Anglika lu ściślej — Gerarda Philipa lub Innokientija Smoktunowskiego. Z tego powodu anachronizmy w filmie wy­czuwa się znacznie ostrzej, choć zarazern me sposób ich uniknąć. Kino bowiem utrwala takie formy zachowań, które teatr całkowicie opu­szcza, natomiast publiczność nic o nich me wie gdyż zna tylko przyjęte aktualnie. I tak na przykład sprzeczność między kostiumem histo­rycznym a sposobem chodzenia współczesnego człowieka (w teatrze łagodzi ją umowność ru­chów teatralnych) jest zwykłym zjawiskiem w kinie współczesnym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)