LUDZIE I PRZEDMIOTY

Ludzie i przedmioty mają na scenie zupełnie różną swobodę przemieszczania się. Nieprzypadkowo w filmie braci Lumiere Śnia­danie dziecka (1895) zadziwił widzów przede wszystkim ruch drzew. Demaskuje on inercję widowiska teatralnego — do ruchu figur ludz­kich już przywykliśmy i nie wzbudza on zdzi­wienia. Uwagę przyciąga niezwykłe zachowanie się tła, w których ponadto zastosowano normy dekoracji teatralnej. Owa odrębność człowieka na scenie czyni go podstawowym nosicielem informacji (nie­przypadkowo wspaniałość inscenizacji i wiel­kość jej kosztów są zwykle odwrotnie propor­cjonalne do znaczenia aktora i jego gry).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Michał to imię, które zostało mi nadane przy narodzinach. Rodzice byli go pewni. Tak samo pewny jestem ja, pisząc swoje wpisy na tym blogu. Witam Cię, jestem Michał, a Ty czytasz bloga poświęconego tematom technicznym. Mam nadzieję, że lektura, którą czytasz Cię nie zawiedzie, i opuścisz tę stronę z uśmiechem na ustach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)